Tilaus- ja toimitusehdot

Verkkokaupan tuotteita myy:

Lelukauppa Tingeling Leksaker

Yrjönkatu 34

00100 Helsinki

(Y-tunnus 2491532-8)

Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron 24%, 14% tai 10% tuoteryhmän mukaan.

Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.
Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Kaikki verkkokauppatilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut
sekä tilatut tuotteet.

Maksutavat

Verkkokaupassa voi maksaa pankki- ja luottokorteilla Visa, Visa Electron ja Mastercard, verkkopankkitunnuksilla (Nordea, OP, Danske Bank, POP Pankki, Aktia, Säästöpankki, OmaSp, S-Pankki, Handelsbanken ja Ålandsbanken), sekä Mobilepay ja Siirto -palveluilla. Maksutapojen toimivuudesta ja turvallisuudesta vastaa Nordea.

Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Huom! Isojen ja/tai erityisen painavien ja/tai helposti särkyvien tuotteiden kohdalla myyjä saattaa pyytää lisämaksua postituksesta.

Paljonko postitus maksaa?

Toimituskulut: Matkahuollon paketti 6,90€ ja Postipaketti 7,90€. Pääkaupukiseudulla on valittavana myös Fiuge kotiinkuljetus, joka kuljettaa tuotteet suoraan kotiovelle. Fiugen kuljetuksen hinta on 9,90€.

Jos tuotteet ovat isoja ja/tai särkyviä tai erikoisen paljon painavia, lähetämme tiedon postituksen lisäkulusta ja sen suuruudesta ennen lähetystä. Voit tässä tapauksessa päättää haluatko tehdä tilauksen tai muuttaa toimitustapaa esim. noutoon kaupalta.

Tilauksen voi noutaa maksutta Lelukauppa Tingelistä (ilmoitamme kun tilaus on kerätty ja noudettavissa).

Koska pakettini saapuu?

Tuotteiden postutusaika on varastossa oleville tuotteille n. 1-3 arkipäivää, max 7 päivää.

Loka-marras-joulukuussa postittamisessa saattaa kestää hieman pidempään.

Toimitamme tuotteet postipakettina tai matkahuollon paketteina, valintasi mukaan. Kun lähetys on noudettavissa, saat saapumisilmoituksen tekstiviestillä ja/tai sähköpostilla.

Voit valita toimituspaikaksi postin konttorin, matkahuollon toimituspisteen tai pakettiautomaatin.

Voit valita toimitustavaksi myös ovelle toimituksen, hinnan saat kassalla kun valitset tämän toimitustavan.

Paketin matkaa voit seurata seuraantakoodin avulla jonka lähetämme sinulle.

Voinko muuttaa tilaustani, vaikka olen sen jo maksanut verkkokaupassa?

Tottakai!

Kunhan paketti ei vielä ole fyysisesti lähtenyt täältä kaupalta.

Otathan yhteyttä meihin mahdollisimman pian: asiakaspalvelu@tingeling.fi

(Huom! Tätä sähköpostia luemme kaupan aukioloaikoina)

Vaihto- ja palautusehdot

Kuluttajasuojalaki takaa verkkokaupasta ostetuille tuotteille 14 päivän palautusoikeuden.
Tuotteidemme virhevastuu kattaa tuotteen valmistus- ja materiaalivirheet. Virhevastuu ei kata virheellisestä tai huolimattomasta käytöstä tai tavallisesta kulumisesta johtuvia vikoja.

Mikäli olet vaihtamassa tai palauttamassa tuotetta, ota yhteyttä sähköpostitse tai puhelimitse, niin voimme sopia palautustavasta ja maksun palauttamisesta. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksesta.

Kuluttajansuojalain mukaisesti palautamme maksetun kauppahinnan palautuksen vastaanoton ja tarkastuksen jälkeen.

Asiakas vastaa palautuksen toimituskuluista.

Palautusosoite on: Lelukauppa Tingeling, Yrjönkatu 34, 00100 Helsinki.

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, viottunut tai sinulle on toimitettu väärä tuote, ilmoita virheestä välittömästi. Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.

HUOM!:
Kuluttajaviraston ohjeiden mukaisesti vaihto- ja palautusoikeutta ei ole seuraavilla tuoteryhmillä:
1. Avatuilla muovailutuotteilla (esim. muovailuvahalla ja -massalla)
2. Lasten kosmetiikka (kynsilakat, huulihoidot, ym.)
3. Kaikki elintarvikkeet, joissa sinetti tai päällyspaperi on rikottu
4. Tuotteet jotka on valmistettu/tilattu asiakkaiden toiveiden mukaisesti tilaustyönä

Huomioithan, että noutamaton paketti ei ole asiakaspalautus. Veloitamme meille palautuneista noutamattomista lähetyksistä 15,00 euroa toimitus- ja käsittelykuluja.

Emme lunasta postiennakolla lähetettyjä asiakaspalautuksia. Tingeling pidättää oikeuden periä
kustannukset asiakkaalta, jos asiakaspalautus on tehty aiheetta tai sopimusehtojen vastaisesti.

Miten seuraan tilaustani?

Saat “Tilauksesi on lahtenyt matkaan” -sähköpostissa seurantakoodin, jolla voit seurata pakettisi kulkua Matkahuollon tai Postin verkostossa.

Jos näyttää koodin mukaan siltä, että se on viety väärään paikkaan tai että se on pysähtynyt tai ei jäljitettävissä, otathan pikaisesti yhteyttä kuljetusyhtiöön.

Mitä pakkausmateriaaleja käytättä lähetyksiin?

Verkkokauppatilauksiin kierrätämme pahvilaatikoita ja pakkausmateriaaleja mitä saamme omien tilauksiimme tavarantoimittajilta.

Älä siis hämmenny, jos pakettisi kyljessä lukee esim “Sisältää 15 kpl heinäsirkkoja”. Se ei pidä paikkaansa :).

Lisäkysymyksiä?