Tilaus- ja toimitusehdot

Verkkokaupan tuotteita myy:

Lelukauppa Tingeling Leksaker

Yrjönkatu 34

00100 Helsinki

(Y-tunnus 2491532-8)

Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron 24%, 14% tai 10% tuoteryhmän mukaan.

Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.

Tilattavat tuotteet valitaan verkkosivuilla lisäämällä ne ostoskoriin. Tilaus lähetetään maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassatoiminnossa. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt nämä toimitusehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut. Mikäli tilaushetkellä annetaan sähköpostiosoite, tilauksesta lähetetään tilausvahvistus sähköpostitse. Tilausvahvistuksesta ilmenevät tilatut tuotteet sekä hinta.

Paljonko postitus maksaa?

Toimituskulut 6,50€/lähetys

Tilauksen voi noutaa maksutta Lelukauppa Tingelingistä (ilmoitamme kun tilaus on kerätty ja noudettavissa sähköpostilla).

Maksutavat

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Visma Payments Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Visma Payments Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/

Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto, Fellow Lasku ja Fellow Yrityslasku.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot

Visma Payments Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 8-16)
Postiosoite: Brahenkatu 4, 53100 Lappeenranta

Koska pakettini saapuu?

Käsittelemme kaikki verkkokauppatilauksemme puodin työaikojen puitteessa (arkisin klo 10-18 ja la 10-16, ja joulun aikana pidempien, myös sunnuntain aukiolojen puittessa). Suurin osa vekkokauppatilauksistamme lähtevät kuljetukseen jo saman työpäivän iltana, mutta vasta kun puoti on saatu kiinni ja meillä on aikaa kiikuttaa ne pakettiautomaattiin (mikä tarkoittaa, että ne haetaan vasta seuraavana arkipäivänä sieltä postitusfirman toimesta).

Joskus meillä myös saattaa olla ylivoimainen kiire/este, ja joskus saatamme olla myös kipeinä ja tilauksesi postitus ei ehkä onnistu näin nopeasti. Ei huolta, näissä tapauksissa ilmoitamme sinulle ensi tilassa antamaasi sähköpostiin.

JA HUOM! Loka-marras-joulukuussa postittamisessa saattaa kestää hieman pidempään, ehkä JOPA 2-3 päivää.

Voit myös valita toimitustavaksi myös ovelle toimituksen, hinnan saat kassalla kun valitset tämän toimitustavan.

Paketin matkaa voit seurata seuraantakoodin avulla jonka lähetämme sinulle.

Voinko muuttaa tilaustani, vaikka olen sen jo maksanut verkkokaupassa?

Tottakai!

Kunhan paketti ei vielä ole fyysisesti lähtenyt täältä kaupalta.

Otathan yhteyttä meihin mahdollisimman pian: asiakaspalvelu@tingeling.fi

(Huom! Tätä sähköpostia luemme kaupan aukioloaikoina)

Vaihto- ja palautusehdot

Kuluttajasuojalaki takaa verkkokaupasta ostetuille tuotteille 14 päivän palautusoikeuden.
Tuotteidemme virhevastuu kattaa tuotteen valmistus- ja materiaalivirheet. Virhevastuu ei kata virheellisestä tai huolimattomasta käytöstä tai tavallisesta kulumisesta johtuvia vikoja.

Mikäli olet vaihtamassa tai palauttamassa tuotetta, ota yhteyttä sähköpostitse tai puhelimitse, niin voimme sopia palautustavasta ja maksun palauttamisesta. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksesta.

Kuluttajansuojalain mukaisesti palautamme maksetun kauppahinnan palautuksen vastaanoton ja tarkastuksen jälkeen.

Asiakas vastaa palautuksen toimituskuluista.

Palautusosoite on: Lelukauppa Tingeling, Yrjönkatu 34, 00100 Helsinki.

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, viottunut tai sinulle on toimitettu väärä tuote, ilmoita virheestä välittömästi. Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.

HUOM!:
Kuluttajaviraston ohjeiden mukaisesti vaihto- ja palautusoikeutta ei ole seuraavilla tuoteryhmillä:
1. Avatuilla muovailutuotteilla (esim. muovailuvahalla ja -massalla)
2. Lasten kosmetiikka (kynsilakat, huulihoidot, ym.)
3. Kaikki elintarvikkeet, joissa sinetti tai päällyspaperi on rikottu
4. Tuotteet jotka on valmistettu/tilattu asiakkaiden toiveiden mukaisesti tilaustyönä

Huomioithan, että noutamaton paketti ei ole asiakaspalautus. Veloitamme meille palautuneista noutamattomista lähetyksistä 15,00 euroa toimitus- ja käsittelykuluja.

Emme lunasta postiennakolla lähetettyjä asiakaspalautuksia. Tingeling pidättää oikeuden periä
kustannukset asiakkaalta, jos asiakaspalautus on tehty aiheetta tai sopimusehtojen vastaisesti.

Miten reklamoin viallisen tuotteen?

Ostajan on tehtävä reklamaatio mahdollisimman pikaisesti havaittuaan virheen, viimeistään kuitenkin kahden kuukauden kuluessa, jota laki pitää kohtuullisena aikana. Tavara tai palvelu on myös tarkastettava heti kun se on mahdollista.

Ilmoita siis virheestä meille sähköpostilla ensitilassa. Reklamaatioksi ei riitä että ostaja ilmoittaa yleisluontoisesti olevansa tyytymätön toimitukseen/tuotteeseen, vaan myyjän on saatava tietää missä suhteessa tuote ostajan käsityksen mukaan poikkeaa sovitusta. Eli virhe tulisi yksilöidä riittävästi reklamaatiossa.

Jos ostaja laiminlyö reklamaation tekemisen tai tekee sen liian myöhään, menettää hän oikeutensa vedota virheeseen.

Miten seuraan tilaustani?

Saat “Tilauksesi on lahtenyt matkaan” -sähköpostissa seurantakoodin, jolla voit seurata pakettisi kulkua Matkahuollon tai Postin verkostossa.

Jos näyttää koodin mukaan siltä, että se on viety väärään paikkaan tai että se on pysähtynyt tai ei jäljitettävissä, otathan pikaisesti yhteyttä kuljetusyhtiöön.

Mitä pakkausmateriaaleja käytättä lähetyksiin?

Verkkokauppatilauksiin kierrätämme pahvilaatikoita ja pakkausmateriaaleja mitä saamme omien tilauksiimme tavarantoimittajilta.

Älä siis hämmenny, jos pakettisi kyljessä lukee esim “Sisältää 15 kpl heinäsirkkoja”. Se ei pidä paikkaansa :).

Lisäkysymyksiä?