Olipa meillä kädet maalissaa tai pää täynnä ideoita, yli puolet tiimistämme työskentelee uusien tuotteiden luomisessa. Et löydä Djecosta hienoa markkinointia tai hienostunutta viestintästrategiaa. Vietämme aikamme mieluummin haaveilemalla kauniista leluista, joista voimme olla ylpeitä. Näin meillä on paljon hauskempaa ja tapamme työskennellä kannattaa!
Laatu ja estetiikka voivat olla meille tärkeitä, mutta emme unohda tuotteidemme valmistuksen ja leikkimisen käytännöllisyyttä. Haluamme herättää lapsissa ihmettelemisen tunteen, rikastuttaa heidän mielikuvitustaan ja saada heidät innostumaan tekemistään löydöistä. Viimeistelemme tuotteitamme ja niiden pakkaukset kiinnittäen erityistä huomiota yksityiskohtiin. Ohjekirjaset, pienet kortit, koristelaatikot ja vihjeet ohjaavat lapsia toimintojemme läpi ja johtavat tuloksiin, joista heidän perheensä ja ystävänsä todella pitävät!
Djecon perheen äiti Véronique Michel-Dalès perusti pienen yrityksensä vuonna 1954, aikana, jolloin vain harvat naiset lähtivät yrittäjiksi.
Hän kehitti opetuspelejä, kuten Le loto des quatre jeudis ja Ma maison des puces. Djecon pelit ovat houkuttelevia, älykkäitä ja hauskoja samanaikaisesti. Ne ovat menestyneet valtavasti ja ovat voittaneet neljä lelujen Oscaria 1960-luvulla. Yrityksen nimi viittaa gekkoon, onnenliskoon.
Perheyritys laitettiin hetkeksi tauolle pojan Frédéricin varttuessa. Vuonna 1989 nuori mies päätti herättää yrityksen uudelleen ja tehdä perheyrityksestä leikkipaikkansa. Hän perusti toimistonsa entiseen varastoon. Aluksi hän matkusti ympäri maailmaa tuoden maahan leluja, joita ei vielä ollut Ranskassa, ja hänen globaali näkemyksensä vallitsee edelleen pienessä ranskalaisessa yrityksessä. Sitten hän alkoi haaveilla leluista, joita ei ollut markkinoilla. Jäljelle jäi vain niiden luominen!
Vuonna 1997 hänellä oli lelumaailmassa harvinaista taiteellista taitoa, ja hän kehitti kokoelman opetusleluja. Aluksi puu- ja pahvipalapelit ja puiset lelut, sitten valikoima laajeni kortti- ja lautapeleihin.
Vuonna 2007 alkuperäiset askartelusarjat mullistivat luovan ajanvietteen. Vuonna 2011 saapuivat jäljittelemättömät hahmot, jotka tunnetaan nimellä ”Arty Toys”. Siitä lähtien on ilmestynyt säännöllisesti täysin uusia kokoelmia, jotka on suunniteltu piirtämistä, muotoilua ja estetiikkaa edistävällä taiteellisella tavalla. Ranska oli siirtynyt pelien uuteen aikakauteen!